سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یار غائب

امام صادق (ع) فرمود:
پنج خوی و سرشت است که هر کس یکی از آنها را نداشته باشد ، در جامعه ، عضوی مفید نیست . 1. وفا 2. تدبیر (برنامه ریزی در زندگی) 3. حیا 4. اخلاق خوش 5. آزادگی...


[ شنبه 90/3/21 ] [ 3:37 عصر ] [ یار غائب ] [ نظر ]



پند و عبرت گیرید به آنچه خداوند با ابلیس رفتار کرد، در آن هنگام که اعمال و عبادات طولانی وتلاش و کوشش های اورا که شش هزار سال بندگی خدا را کرده بود، به خاطر ساعتی تکبر ورزیدن بر باد داد،با این حال چه کسی بعد از ابلیس میتواند از کیفر خدا در برابر همان معصیت مصون بماند؟؟؟نه، هر گز، ممکن نیست خداوند انسانی را به بهشت بفرستد،در برابر کاری که به خاطر آن فرشته ای را از بهشت رانده است.حکم خداوند درباره اهل آسمان و زمین یکیست.(نهج البلاغه، خطبه 192)


[ شنبه 90/3/21 ] [ 2:5 عصر ] [ یار غائب ] [ نظر ]



پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم میفرمایند: هر کس دوست دارد از همه مردم نیرومندتر باشد، باید به خدا توکل کند.("کنز العمال، ج 3 ، ص 101، ح 5686)


[ شنبه 90/3/21 ] [ 2:2 عصر ] [ یار غائب ] [ نظر ]


قال النبى صلى الله علیه و آله : اَسرَقُ الناسِ فَالذى یَسرقُ مِن صَلاتِهِ فَصَلاتُهُ تَلف کما یَلف الثَوبُ الخلق فَیضرب بها وجهه.(بحار الانوار، ج 84 ، ص 257)

****************************************************************************************************************
بدترین دزد، کسى است که به خاطر شتاب زده گى ، از نماز خود مى دزدد. نماز چنین کسی، همچون جامه مندرسى در هم پیچیده شده به صورت او پرتاب مى گردد.


[ شنبه 90/3/21 ] [ 1:59 عصر ] [ یار غائب ] [ نظر ]


قال رسول الله صلى الله علیه و آله : جعل الله - جل ثنائه - قرة عینى فى الصلوة و حبب الى الصلوة کما حبب الى الجائع الطعام و الى الظمان الماء و ان الجائع اذا اکل شبع و ان الظمان اذا شرب روى ، و انا لا اشبع من الصلوة .(بحارالانوار، ج 77، ص 77 و ج 82، ص 233 و مستدرک، ج 1، ص 174
**********************************************************
خداوند نور چشم مرا در نماز قرار داد و نماز را بر من دوست داشتنى ساخت همانگونه که «طعام » را براى گرسنه و آب را براى تشنه، گرسنه با خوردن سیر، و تشنه بانوشیدن سیراب مى گردد، اما من هرگز از نماز سیر نمى شوم .


[ جمعه 90/3/20 ] [ 11:39 عصر ] [ یار غائب ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5      
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 61591